ביונטק הגרמנית מגיעה לפארק היי טק הר-חוצבים

חברת ביונטק תקים מתקן מו”פ עם יכולות ייצור חיסונים בפארק היי טק הר-חוצבים. המתקן שצפוי להתפרס על כ 30 דונמים יאפשר בעת הצורך ולפי דרישה, יצור חיסונים עבור המדינה וישמש בתקופות שגרה כמעבדת מחקר ופיתוח לתרופות וחיסונים בשלבי מחקר שונים, בשיתוף עם טובי המדענים הישראלים.

ביונטק היא חברת אימונותרפיה מהדור הבא, חלוצה בתחום הטיפולים לסרטן ולמחלות קשות אחרות. לחברה מגוון רחב של טיפולים ותרופות שנוצרו בפיתוח מהיר של ביו-פרמצבטיקה חדשנית מבוססות RNA ובעצם זאת היא שפיתחה וייצרה את החיסון הראשון ל-Covid-19 בשנת 2020 יחד עם שותפתה פייזר האמריקנית.

במסגרת ההסכם, ישראל תקבל זכות לרכוש חיסונים ככל שתרצה.

ראש העיר משה ליאון: “הבוקר, אני יכול להגיד לך שמלונדון אני נוסע לגרמניה לבקר במטה החברה. כי זה עתה חתמנו על הסכם עם ממשלת ישראל וביונק לבנות ולהקים מרכז מו”פ וייצור עבור חיסונים מבוססי mRNA בירושלים בהר חוצבים. אנחנו עושים את זה בשיתוף עם בית החולים הדסה והאוניברסיטה העברית. זו הבעת אמון ענקית, בכלכלה ובאקוסיסטם של ירושלים דחיפה ענקית לכלכלת ירושלים. אנחנו מביאים מאות מקומות עבודה לעיר. ואנחנו מקווים שהחיסונים האלו יעזו בטיפול בסרטן ובמגיפות עתידיות. אנו אומרים בתהילים ‘מציון תצא תורה’ והיום אנחנו יכולים להוסיף ‘מציון תצא תרופה'”.

מקור: משרד הכלכלה והתעשייה, ויקיפדיה, כלכליסט, ביונטק

דילוג לתוכן