ירושלים מתכננת להפוך לבירת הטכנולוגיה

“האתגר הראשוני של ירושלים הוא לשמור על הכישרונות שלה” אומר אבנר וורנר מקומפס בת”א. “כדי לשנות את המשחק, ירושלים חייבת והיא עובדת על יצירת סביבה מושכת לאנשים צעירים”.  ראש העיר ניר ברקת, יזם טכנולוגי בעברו, פועל מזה זמן רב לשיפור בתדמיתה של ירושלים.

רק לאחרונה הוקמה חממת הסטארט-אפים JNext, פרויקט משותף למשרד לירושלים והתפוצות, הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים אשר מציעה לסטארט-אפים מענקי מעבר, מסים מופחתים ואפילו סיוע בתשלום משכורות לעובדים בארבע השנים הראשונות.hi tech pic

אור שריר, בן ה-26, בוגר לימודי מדעי המחשב באוניברסיטה העברית אומר כי “עד לפני ארבע שנים לא שמעתי באמת על דברים שקורים בירושלים חוץ מאינטל וטבע. עכשיו בכל שבוע יש לפחות אירוע אחד או שניים שמיועדים ליזמי טכנולוגיה”, הוא מוסיף. “אני אוהב מאוד את ירושלים”,אמר שריר שעובד בסטארט-אפ here.a.story. “יש כאן משהו שונה, תחושה של קטן וגדול בו זמנית. יש קסם ברחובות”.

הרשות לפיתוח ירושלים העניקה ב-2012 12 מענקים לסטארט-אפים וב-2013 24 מענקים. היא צופה כי תעניק השנה יותר מענקים. חברה עם צוות שבין שלושה לעשרה עובדים יכולה לקבל מענקים בשווי של עד 50 אלף שקל לכל עובד. ב-2012 נערכו בירושלים 12 אירועים ליזמי היי-טק, ב-2013 נערכו 110 ומתחילת 2014 נערכו כבר 40 אירועים.

מקור – בלומברג: ירושלים נערכת לתחרות מול תל אביב על תואר בירת הטכנולוגיה, The Marker.

 

דילוג לתוכן