אינטל רואה בעין טובה – תשקיע בחב’ OrCam מהר-חוצבים

אינטל קפיטל תשקיע בחברת OrCam היושבת בפארק ההיי-טק הר-חוצבים, כ-15 מיליון דולר לפי שווי של 100 מיליון דולר. חב’ OrCam מפתחת התקן לביש שמותקן על משקפיים שמיועד ללקויי ראייה.מצלמת המשקפיים של OrCam

OrCam נוסדה ב- 2010 ע”י פרופ’ אמנון שעשוע וזיו אבירם, מייסדיה של חברת מובילאיי ׁ(רח’ הרטום 13, פארק ההיי-טק הר-חוצבים) שעל פי הערכות שונות תצא להנפקה בעוד שנה.

אינטל, שמחזיקה בישראל פעילות רחבת היקף בתחום המחשוב התפישתי, רכשה בשנה שעברה את “עומק אינטראקטיב” הישראלית, שפיתחה תוכנה המאפשרת ליצור ממשק זיהוי מחוות המבוסס על מידע ממצלמות תלת-מימד. ביוני 2013 הודיעה אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות התאגידית של אינטל, על הקמת קרן ייעודית של 100 מיליון דולר לתחום  המחשוב התפישתי.

לפי חברת המחקר IVC, בישראל פועלות כיום כ-109 חברות, הכוללות סטארט-אפים, חברות טכנולוגיה בוגרות ומרכזי פיתוח בינלאומיים בתחומי הראייה הממוחשבת, הווידאו ועיבוד התמונה.אמנון שעשוע

ב-2013, על פי נתוני IVC, גייסו 15 סטארט-אפים ישראליים בתחום הראייה הממוחשבת 103 מיליון דולר, זאת לעומת עשרה סטארט-אפים שגייסו 63 מיליון דולר ב-2012.

באמצעות אלגוריתמים לראייה ממוחשבת, ההתקן שפותל ע”י OrCam, יודע להקריא למשתמש טקסטים שבהם הוא נתקל במהלך היום – שילוט רחוב, תפריט במסעדה, עיתון או ספר – וכן לזהות אובייקטים, כמו מוצרים בסופרמרקט, להבחין בין שטרות ולזהות את צבע האור ברמזור. בדומה לחלוקת התפקידים במובילאיי, גם ב-OrCam משמש שעשוע יו”ר ואבירם יושב על כיסא המנכ”ל.

באוגוסט 2013 החלה OrCam לשווק את ההתקן שאותו היא מפתחת במחיר של 2,500 דולר. בשונה מגוגל גלאס, המשקפיים החכמים מבית גוגל, מצלמת הוידיאו במכשיר של OrCam פועלת כל הזמן. כדי לאפשר זאת כולל המכשיר גם גם יחידת עיבוד וחשמל נישאת בכיס. כדי לאפשר את רמת הזיהוי הגבוהה, ההתקן כולל בסיס נתונים שמאפשר זיהוי של מאות מותגים מסחריים ודוגמות של האובייקטים הרלוונטיים במדינות היעד, כמו שטרות וצורות של אמצעי תחבורה ציבוריים. מאינטל לא נמסרה תגובה. מ- OrCam טרם התקבלה תגובה.

מקור:
אינטל תשקיע בסבב של 21 מ’ ד’ באורקם – מפתחת המשקפיים החכמים הישראלית” | The Marker.

דילוג לתוכן