אנשי הטכנולוגיה של הר חוצבים על השנה החדשה: אסור לשכוח את האדם שמאחורי הטכנולוגיה

עם תחילת השנה החדשה בדקנו עם מנכ”לים וסמנכ”לי טכנולוגיה בהר חוצבים מהן הטכנולוגיות שצפויות להוביל השנה. קיבלנו תשובות מפתיעות. כולם סימנו טכנולוגיות כאלה ואחרות אבל הבהירו: יש אנשים מאחורי הטכנולוגיה, חייבים לחשוב עליהם. הם מדברים על מציאת איזון בין עבודה לחיי משפחה, על מתן יחס ומשמעות לאיש המקצועי שעושה שימוש בטכנולוגיה במסגרת מקצועו, על יצירת סביבת עבודה אישית וחמה ועל צורך דחוף לפתור את בעיית זיהום האוויר שמאיימת להרוס את בריאותינו

מנכ”ל חברת פרופייל: “חדירת הטלפונים החכמים תחייב אותנו למצוא איזון בין עבודה לחיי משפחה וחיים פרטיים”

yossi-medinolאלי שחף, מנכ”ל חברת פרופייל העוסקת באפיון ממשקי משתמש ובפיתוח אתרי אינטרנט, מאמין שמחשוב ענן ימשיך להוביל בשנה הקרובה, אבל גם מכיר היטב את המחיר שהוא גובה כשהוא מאפשר לעבוד מטלפונים חכמים בכל מקום ובכל שעה. מחשוב ענן מביא את הבשורה של פרודוקטיביות וזמינות גבוהות יותר, אך מצד שני שחף מתריע שחייבים למצוא פתרון לאיזון בין עבודה לחיים הפרטיים.

איזו טכנולוגיה ארגונית תשנה השנה את הדרך שבה אנו עובדים?

שחף: “העברת היישומים הארגוניים, בסיסי הנתונים והקבצים למחשוב ענן משנה ותשנה את אופי המחשוב הארגוני באופן דרמטי. שינוי זה שהחל בהוצאת שרתי הדואר מחוץ לארגון ובפתיחות למערכות ענן כדוגמת SalesForce, ממשיך להוצאת מערכות המידע לסביבת הענן והנאה מיתרונותיה. המעבר לענן מבטל את התלות במיקום הפיזי של מקום העבודה ומאפשר פעילות גם מטלפונים חכמים וכדומה. המשמעות היא יותר פרודוקטיביות ויותר זמינות” .

איזו טכנולוגיה צפויה לשנות את חיינו ברמה האישית?

שחף: “היכולת לתפעל מערכות ולהגיע למידע באמצעות הטלפונים החכמים משפיעה ותשפיע על חיינו האישיים. הטכנולוגיה הופכת אותנו לזמינים סביב השעון, המידע זורם אלינו וקשה להתנתק וממנו. קשה להפריד בין שעות העבודה לשעות הפרטיות ובעצם זמננו הפרטי למנוחה נכבש לאטו.

על מקום העבודה ועלינו להיערך לדברים ולדעת להציב גבולות ולייצר הפרדה בין זמן העבודה לזמן הפרטי כי הרי בסופו של תהליך פרודוקטיביות בעבודה לאורך זמן מחייבת זמן מנוחה ואיזון בין זמן העבודה למשפחה!”.

סמנכ”ל בברייטסורס: “טכנולוגיות שיקטינו זיהום אוויר הן אלה שיפרצו השנה”

יוסי אליה, סמנכ”ל הנדסת חשמל ובקרה בחברת הקלינטק ברייטסורס טכנולוגיות, מאמין שהשנה תביא לפריצת דרך בטכנולוגיות נקיות יותר שנועדו לשמור על בריאותנו למתן את זיהום Yossi Elia (E00285)האוויר הבעייתי שקיים בעולם.

איזו טכנולוגיה צפויה לשנות את חיינו ברמה האישית?

“בעיית זיהום האוויר בעולם ידועה, לרבות השלכותיה ההרסניות על בריאות בני האדם. חלק גדול מזיהום האוויר בעולם נגרם מתהליך ייצור החשמל בתחנות הכוח הקונבנציונליות בעולם ששורפות חומרי דלק מזהמים כגון נפט, פחם וגז. תחנות הכוח הסולאריות של ברייטסורס יכולות למנוע זיהום זה. התחליף של ברייטסורס הינו תחנות כוח סולאריות המייצרות חשמל “נקי” מאמצעות השמש, ללא זיהום.  הבשורה לשנה הקרובה היא הקמת תחנת כוח תרמו-סולארית  “אשלים”  שבנגב, שתהיה הגדולה במזרח התיכון ותפיק MW121. בנוסף להקטנת הזיהום בארץ פותחה עבור התחנה באשלים (והבאות אחריה) טכנולוגיה ייחודית לבקרה אלחוטית – Wireless Solar Field control.טכנולוגיה זו תקטין את זמן הקמת תחנות כוח מסוג זה ועל-ידי כך תוקטן העלות הכוללת של מחיר החשמל המופק בטכנולוגיה זו”.

ככל שמחיר החשמל המופק בטכנולוגיה “נקיה” זו יתקרב למחיר החשמל של התחנות המזהמות, העולם יבנה יותר תחנות שישמרו על בריאותינו. טכנולוגית הבקרה האלחוטית תאפשר לנו שליטה יותר טובה על כל תחנה בעולם וכל זאת יתבצע מחדר הבקרה בברייטסורס שבהר-חוצבים ירושלים”.

סמנכ”ל מו”פ בקורל-אור: “יצירת סביבת עבודה אישית וחמה חשובה לא פחות מאימוץ עוד טכנולוגיה ארגונית”

yair-fanianיאיר פניאן, סמנכ”ל מחקר ופיתוח בחברת הסטארט-אפ קורל-אור טכנולוגיות מסמן את הטכנולוגיות שיובילו את השנה שזה עתה החלה, אך מדגיש שאין תחליף ליחסי אנוש טובים:

איזו טכנולוגיה ארגונית צפויה השנה ליצור שינוי משמעותי בארגונים?

פניאן: “בתפקידי כמנהל קבוצה גדולה של אנשים בעבר ובהווה נחשפתי לטכנולוגיות רבות שאכן שינו את התרבות הארגונית והשפיעו על העובדים ואף עלי. טכנולוגיות כאלה השפיעו על יעילות העובדים, התקשורת בין העובדים, העברת המידע בארגון ועוד. בדרך כלל טכנולוגיות כאלה היו מופנות בעיקר לשיפור היעילות וכמובן הרווח של החברה.

באופן אישי, יש לי תחושה שלפעמים מעודף טכנולוגיות אנו שוכחים את הדבר האמיתי, שהוא האדם שנמצא מאחורי העובד. לכן בנושא הזה, אני מעדיף דווקא לחזור להיות “אולד-פאשן”. במיוחד בתחילת שנה, אני מעדיף שלא להתמקד בעוד טכנולוגיה אלא להדגיש את הצד ה”לא טכנולוגי” בניהול העובדים. אני מאמין בפתיחות מול העובדים וביצירת סביבת עבודה אישית וחמה, שבה כל עובד מרגיש חלק חשוב המשלים את הפאזל. מקום העבודה צריך להיות מקום שכל עובד שמח לבוא אליו בכל בוקר ושנוח לעובד לבלות בו חלק נכבד מיומו. כמו שאומר קונפציוס: ‘בחר עבודה שאתה אוהב, ולא תצטרך לעבוד יום בחייך’. מניסיוני, גישה כזו בסופו של דבר מניבה הכי הרבה תועלת מכל גישה טכנולוגית אחרת!”.

איזו טכנולוגיה צפויה לשנות את חיינו ברמה האישית?

“ישנן אינספור טכנולוגיות שאנו נחשפים אליהן מדי יום. השינוי המהותי בתחום הכנסת טכנולוגיות חדשות לחיינו החל עם השימוש האינטנסיבי של כולנו בסמארטפונים וטאבלטים.

כיום יש כמיליון אפליקציות זמינות להורדה, אך בסופו של יום, רובנו משתמשים באופן יום-יומי בלא יותר מחמש אפליקציות. כמובן, שרוב האפליקציות בסופו של דבר אינן מצליחות להגיע למספר רב של משתמשים, ולכן קצת קשה לצפות מהי הטכנולוגיה שתשנה את חיינו בעידן הזה. בחרתי להתמקד בטכנולוגיה של חברת קורל-אור, שמקווה לעשות שינוי בתחום שבו אנו מתמחים, ובסופו של דבר, השפעתה תגיע אף למשתמש היחיד.

חברת קורל-אור מפתחת טכנולוגיה ייחודית לניתוח משתמשי הקצה של אפליקציות, אתרי אינטרנט וכל מוצר דיגיטלי אחר, על מנת לשפר את איכות המוצר או השירות והתאמתו לאופיו, אישיותו וצרכיו של משתמש זה. בעולם שבו אנו טובעים בים המידע והמוצרים שסובבים אותנו, רק תוכנה יעילה תוכל לסנן את הרעשים עבור כל אחת ואחד מאיתנו ולחשוף אותנו לתכנים ולצרכים הייחודיים בעבורנו”.

Medinol’s approach for the new year: Looking at the “Patient-Physician-Medinol Employee” Paradigm

oleg-weizmanInnovation is not only about technology, it’s also about the connection between the people who develop the technology and the end-users. Oleg Weizman, Ph.D., VP Innovative Technologies at Medinol, a global manufacturer of medical devices which are implanted in the human body, reviews Medinol’s concept for this coming year:

”I believe that the paradigm “Patient-Physician-Medinol employee” approach is a successfully functioning model of Israeli High-Tech Company.

Medinol identifies three critical interfaces: Patient, Physician and Medinol employee. Such a triangular orientation, with Patient health obviously at the highest priority, imposes stringent requirements on Medinol’s product quality and is therefore reflected in the selection of innovative technological solutions, bringing us to the frontiers of modern vascular medicine.

Several Medinol products combine the traditional medical device technologies and precise drug delivery. We are developing coronary products whose manufacturing technology unites the simplicity of Medinol’s flat manufacturing approach and accurate drug deposition independent of different environmental conditions and substrate variability. Use of modern polymers, especially designed to achieve compatibility with human arteries, make the drug delivery more controllable without compromising patient safety.

A unique c-beam technology for the surface treatment of metals, drugs and polymers has been developed to create an interface between the device surface and human tissue, improving the tissue response, reducing any inflammatory reactions and thus improving the clinical outcomes.

The patient safety and treatment efficacy depend directly on the physician’s procedural success. Among the many design innovations, I would like to mention a unique spring tip design and a lubricious coating allowing fast and accurate implant delivery. These provide the physician with excellent catheter maneuverability, allowing access to remote and tortuous lesions, reducing X-Ray exposure time and reducing the duration of the clinical procedure and the post-procedure period.

Implementation of these complex technologies requires Medinol employees who are highly educated and motivated. Achievement of the required high quality is nigh impossible by a manual production approach. Therefore, Medinol has implemented and further develops highly effective methods of automatic manufacturing, replacing manual operations. Automatic optical inspection in conjunction with Medinol’s flat manufacturing approach creates a unique technological platform where all visible defects can be eliminated without the standard microscopic inspection that is widely used in medical device industry.”

דילוג לתוכן